Uw medewerkers altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?

Om kwalitatief goede zorg te leveren en te blijven leveren, is het onder andere van belang dat uw medewerkers op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het vakgebied. Dat kan onder andere door het volgen van klinische lessen. Een concrete vraag of probleemstelling uit de praktijk wordt tijdens een klinische les bij de kop gepakt. Medewerkers kunnen de nieuwe kennis en/of vaardigheden daarna direct toepassen in de praktijk.

Voorbeeld:

Uw medewerkers krijgen steeds vaker te maken met cliënten met continentieproblemen. Ze hebben vragen als:

Voorbeeld vraagstuk voor klinische les


Klinische lessen

Zorg voor leren biedt klinische lessen op verschillende gebieden, zoals:

  • ALS
  • Astma
  • Atriumfibrilleren (hartritmestoornis)
  • Continentie
  • COPD
  • CVA
  • Decubitus
  • Diabetes
  • Hartfalen
  • Mammacare
  • MS
  • Oncologie
  • Ouderenzorg
  • Palliatieve zorg
  • Parkinson
  • Reuma
  • Stomazorg
  • Wondzorg
  • Zwachtelen

Doelen van een klinische les

  • Bevorderen van de integratie van theorie en praktijk;
  • Bevorderen van gedragsverandering bij verpleegkundigen en verzorgenden;
  • Bevorderen van vakinhoudelijke ontwikkelingen;
  • Creëren van draagvlak;
  • Verduidelijken van (verpleegkundige) interventie(s) en vaardigheden;
  • Toelichten van innovaties binnen de afdeling / het team;
  • Toetsen en aanvullen van ervaringskennis;
  • Verpleegkundigen en verzorgenden uitnodigen tot discussie;
  • Verbeteren van de omgang van patiënten/ bewoners/ cliënten;
  • Bespreekbaar maken van eigen handelen;
  • Bevorderen van de kwaliteit van zorg.

Hoe werken wij?

Een klinische les duurt minimaal 1,5 uur. De exacte duur is afhankelijk van de omvang van de problematiek. De lessen worden verzorgd door een specialist op het betreffende vakgebied. Direct na afloop ontvangen een deelnemers een bewijs van deelname.Alles wat aandacht krijgt groeit

Eén maand na afloop van de klinische les ontvangen de deelnemers per mail nog een bericht met links naar interessante websites over het onderwerp. Zo zijn we vanuit Zorg voor leren als het ware een stok achter de deur om de het geleerde onder de aandacht te houden en worden medewerkers gestimuleerd om op de hoogte te blijven op het vakgebied (alles wat aandacht krijgt groeit).

 Contact

Bent u nieuwsgierig naar onze werkwijze en de klinische lessen?

“Ik heb in korte tijd antwoorden gekregen op mijn vragen en ben weer helemaal bij. Fijn om op deze manier mijn kennis up to date te houden. Dank jullie wel.”

Deelnemer klinische les

Klinische lessen

Klinische lessen Hoe organiseer je een klinische les? Onderwerp Ga uit van de behoeftes van de mensen die de klinische les bijwonen. Heb je dat voldoende in beeld? Wat is de doelgroep? Wat willen zij leren? Het is altijd aan te raden om hier bij een paar mensen uit de doelgroep vragen over te stellen. […]

Mail ons nu voor meer informatie over de klinische lessen

Deel deze informatie
Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest